În acest context, Inspecția Muncii informează angajatorii și persoanele fizice interesate cu privire la publicarea, pe site-ul instituției, a anunțului privind punerea în consultare publică a Proiectului tehnic REGES-ONLINE, disponibil aici: https://www.inspectiamuncii.ro/reges
Propunerile, sugestiile și opiniile pot fi transmise, în format editabil, la adresa de e-mail: dezbatere.publica@inspectiamuncii.ro, până la data de: 03.05.2023.
REGES-ONLINE va permite :
- Întocmirea registrului general de evidență a salariaților;
- Efectuarea înregistrărilor prevăzute de lege;
- Accesul salariaților sau al foștilor salariați la datele din registru, cu asigurarea măsurilor de protecție a datelor cu caracter personal;
- Creșterea accesului la serviciile electronice moderne prin îmbunătățirea interacțiunii on-line cu administrația publică;
- Asigurarea accesului autorităților, instituțiilor publice și a salariaților la datele din REGES-ONLINE, pe baza unor aplicații de interogare specifice, cu asigurarea măsurilor de protecție a datelor cu caracter personal;
- Creșterea securității sistemului informatic REGES și a accesului la datele conținute;
- Integrarea cu instituțiile partenere și care au competență în domeniul politicilor salariale din România a datelor relevante aparținând tuturor categoriilor de salariați;
- Generarea automată de rapoarte necesare activității de control.
Dantes Nicolae Bratu, inspector general de stat: “Proiectul REGES-ONLINE va oferi servicii digitale de înaltă calitate cetățenilor, salariați și angajatori și va permite accesul acestora într-un sistem informatic nou, complet on-line și centralizat, cu o securitate informatică sporită, bazat pe tehnologii moderne și care să permită interoperabilitatea tehnică și organizațională. Din punct de vedere informatic, prin realizarea REGES-ONLINE va fi obținută alinierea la contextul tehnologic actual, simplificându-se și securizându-se totodată modalitatea de prelucrare, stocare și procesare a datelor și a relației cu angajatorii sau angajații. Arhitectura sistemului informatic proiectat va răspunde nevoilor beneficiarilor acestuia, atingând toate obiectivele propuse pentru o bună derulare a activităților prezente și viitoare ale Inspecției Muncii, în ceea ce privește relațiile de muncă. Cu respectarea legislației în vigoare, noul sistem REGES-ONLINE va permite simplicarea, debirocratizarea și digitalizarea, precum și folosirea eficientă a resurselor. Așteptăm observații și propuneri de îmbunătățire a aplicației, plecând de la proiectul tehnic publicat, astfel încât noul REGES-ONLINE să corespundă așteptărilor angajatorilor și celorlalți utilizatori.”
Serviciul Comunicare
25.04.2023