Info ITM ARAD

ITM ARAD – Actiune de informare si constientizare a angajatorilor si salariatilor cu privire la eliberarea adeverintelor de vechime


Începând cu data de 11.10.2024, inspectorii de muncă din cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă Arad au demarat o acțiune de informare și conștientizare a angajatorilor și angajaților cu privire la eliberarea adeverințelor de vechime.

Acțiunea, de tip Campanie națională, se va desfășura până la finele anului, punctând asupra drepturilor și obligațiilor angajaților respectiv ale angajatorilor în ceea ce privește eliberarea acestor adeverințe, precum și informarea persoanelor fizice care au sau au avut calitatea de salariat, cu privire la condițiile în care pot solicita adeverințe de vechime.

Astfel, în conformitate cu dispozițiile Codului muncii și Hotărârii Guvernului nr.905 / 2017 privind registrul general de evidență al salariaților, la încetarea activității salariatului, angajatorii au obligația să îi elibereze o adeverință care să ateste activitatea desfășurată de acesta, durata activității, salariul, vechimea în muncă și în specialitate.

De asemenea, adeverința conține informații utile despre perioada de activitate a salariatului în cadrul angajatorului și este obligatoriu să cuprindă următoarele elemente: datele de identificare ale salariatului, datele de identificare ale angajatorului, data și numărul contractului individual de muncă, tipul de contract, data începerii activității, funcția ocupată, salariul de bază și sporurile prevăzute în contractul individual de muncă, modificările suferite în executarea raportului de muncă, data încetării contractului individual de muncă, temeiul de încetare, perioadele de absențe nemotivate și concedii fără plată, semnătura reprezentantului legal al angajatorului și ștampila.

Subliniem faptul că angajatorii au obligația de a elibera adeverințe de vechime atât la încetarea activității salariatului, fără a fi necesară vreo solicitare din partea acestuia cât și la solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, termenul de eliberare fiind de 15 zile de la data solicitării formulate în scris.

În cazul în care angajatorul se află, la momentul solicitării, în procedura de insolvență, faliment sau lichidare conform prevederilor legale în vigoare, obligația eliberării adeverinței de vechime revine administratorului judiciar sau, după caz, lichidatorului judiciar, termenul maxim de eliberare fiind de 60 de zile calendaristice.

 

Biroul de presă al ITM Arad

Atentionare

Inspectoratul Teritorial de Muncă Arad nu are competenţa legală de a aprecia calitatea serviciilor agenţilor economici care mediază angajarea în străinătate, conform Legii 156/2000 republicata.
  
Inspecția Muncii - avertisment privind munca în străinătate prin intermediul agenților de plasare forță de muncă
  
 
 
 
 

Noutati ITM

INFORMARE privind munca nedeclarata si munca subdeclarata

Inspectoratul Teritorial de Muncă Arad, aduce la cunoștința angajatorilor, angajaților și lucrătorilor că în conformitate cu dispozițiile Codului Muncii,...

 

Actiune de control privind incadrarea in munca si detasarea strainilor pe teritoriul României

În perioada 31 octombrie – 8 noiembrie, inspectorii de muncă din cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă Arad au verificat modul de respectare de către...

 
Securitatea si sanatatea in munca in era digitala

Securitatea si sanatatea in munca in era digitala

Luna octombrie reprezintă în fiecare an o perioadă deosebit de importantă în ceea ce privește activitatea de securitate și sănătate în muncă. Prin urmare,...

 
ITM ARAD – Actiune de informare si constientizare a angajatorilor si salariatilor cu privire la eliberarea adeverintelor de vechime

ITM ARAD – Actiune de informare si constientizare a angajatorilor si salariatilor cu privire la eliberarea adeverintelor de vechime

Începând cu data de 11.10.2024, inspectorii de muncă din cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă Arad au demarat o acțiune de informare și conștientizare...