Info ITM ARAD

Atribuţii


Atribuţiile Inspectoratului Teritorial de Muncă au geneza în Legea nr.108/1999 cu modificările şi completările ulterioare şi Regulamentul de organizare şi funcţionare a Inspecţiei Muncii aprobat prin HG nr.767/1999, cu modificările şi completările ulterioare.

Sunt detaliate în Regulamentul de organizare şi funcţionare propriu (ROF).

  • Dintre cele mai importante amintim:
  • În activitatea de control securitate şi sănătate în muncă, consultanţă şi autorizări
  • I.1. Control securitate şi sănătate în muncă:

1. controlează aplicarea corectă  şi unitară a legilor şi a celorlalte acte normative care reglementează securitatea şi sănătatea în muncă în sectoarele public, mixt şi privat, notificând prin înscrisuri neconformităţile;
2. controlează pe parcursul executării şi la punerea în funcţiune a unor  obiective, instalaţii şi utilaje aplicarea şi asigurarea măsurilor de securitate şi sănătate în muncă;
3. verifică modul de organizare şi funcţionare a comitetelor de securitate şi sănătate în muncă;

  • I.2. Indrumare angajatori şi angajaţi în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, autorizări

În conformitate cu art.6 alin.(2) şi art.7 alin.(2) din Legea nr.108/1999 cu modificările şi completările ulterioare, art.4 alin.1 şi 2 din Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al Inspecţiei Muncii aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.767/1999, cu modificările şi completările ulterioare şi în condiţiile ordinului ministrului muncii şi solidarităţii sociale nr.521/08.08.2001 pentru aprobarea Normativului cu tarifele ce se aplică pentru plata prestărilor de servicii, prestează următoarele servicii:

1. expertizarea persoanelor fizice şi juridice în vederea eliberării autorizaţiei de funcţionare din punct de vedere al protecţiei muncii, a revizuirii autorizaţiei la schimbarea condiţiilor iniţiale;
2. organizarea cursurilor, acordarea de consultanţă şi asistenţă de specialitate pentru formarea şi perfecţionarea profesională a personalului cu activitate în domeniul protecţiei muncii;
3. organizarea de cursuri pentru pregătirea evaluatorilor nivelului de risc;

  • În activitatea de control relaţii de muncă

1. controlează aplicarea corectă şi unitară a prevederilor legislaţiei muncii privind încheierea, executarea, modificarea, suspendarea şi încetarea raporturilor de muncă;
2. controlează respectarea de către angajatori a clauzelor înscrise în contractele colective şi contractele individuale de muncă;
3. controlează dacă angajatorii au încheiat cu angajaţii proprii contracte individuale de muncă în formă scrisă şi dacă le-au înregistrat la Inspectorat în termenul legal;

  • În activitatea de îndrumare angajatori şi angajaţi în domeniul relaţiilor de muncă, evidenţa muncii

1. Contracte colective de munca

Atentionare

Inspectoratul Teritorial de Muncă Arad nu are competenţa legală de a aprecia calitatea serviciilor agenţilor economici care mediază angajarea în străinătate, conform Legii 156/2000 republicata.
  
Inspecția Muncii - avertisment privind munca în străinătate prin intermediul agenților de plasare forță de muncă
  
 
 
 
 

Noutati ITM

ITM ARAD – ACTIUNE DE CONTROL IN CONSTRUCTII

ITM ARAD – ACTIUNE DE CONTROL IN CONSTRUCTII

Având în vedere Planul de măsuri elaborat de Inspecția Muncii în colaborare cu Ministerul Muncii și Protecției Sociale, plan care urmărește reducerea incidenței...

 
ITM ARAD : ACTIUNE DE CONTROL

ITM ARAD : ACTIUNE DE CONTROL

În perioada 06 septembrie – 08 septembrie 2021, inspectorii de muncă din cadrul ITM Arad au efectuat controale pentru identificarea cazurilor de muncă nedeclarată...

 
Inspectorii de munca in control la angajatorii din domeniul panificatiei

Inspectorii de munca in control la angajatorii din domeniul panificatiei

 În perioada 30 august – 02 septembrie 2021, inspectorii de muncă din cadrul ITM Arad au întreprins acțiuni de control la angajatorii care își desfășoară...

 
Utilizarea semnaturii electronice in domeniul relatiilor de munca

Utilizarea semnaturii electronice in domeniul relatiilor de munca

 Inspectoratul Teritorial de Muncă Arad informează angajatorii, că începând cu data de 25 iulie 2021, a intrat în vigoare Legea nr. 208 / 2021, pentru aprobarea...