Info ITM ARAD

INFORMARE privind procedura de transmitere a Registrului de evidenta al salariatilor


Registrul se completează şi se transmite prin intermediul portalului reges.inspectiamuncii.ro sau prin aplicaţii informatice proprii ale angajatorilor, conectate la acest portal.

Angajatorii au obligaţia de a completa şi transmite datele în Registru cel târziu în ziua anterioară începerii activităţii de către primul salariat.

În ceea ce privește salariații sau foștii salariați, accesul acestora la aplicaţia REGES-ONLINE se poate face și individual, prin următoarele modalități:

  1. prin utilizarea identităţii digitale acordate de Autoritatea pentru Digitalizarea României, prin aplicaţia RoeID;
  2. prin utilizarea semnăturii electronice;
  3. prin obţinerea aprobării unei solicitări de activare a contului, de la inspectoratul teritorial de muncă căruia i se adresează la ghişeu, în baza identificării vizuale şi verificării cărţii de identitate a solicitantului.

Pentru angajatori, accesul la aplicaţia REGES-ONLINE se face individual, după cum urmează:

  1. prin utilizarea identităţii digitale acordate de Autoritatea pentru Digitalizarea României, prin aplicaţia RoeID;
  2. prin utilizarea semnăturii electronice;
  3. prin obţinerea aprobării unei solicitări de activare a contului, până la obţinerea accesului conform lit. a) sau b), dar nu mai mult de 30 de zile, de la inspectoratul teritorial de muncă căruia i se adresează la ghişeu, în baza identificării vizuale şi verificării cărţii de identitate a solicitantului.

De asemenea, reamintim angajatorilor că autorizarea accesului la Registru se face după cum urmează:

  1. pentru reprezentanţii legali ai angajatorilor înregistraţi la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) autorizarea se realizează automat de către sistem, prin verificarea în RECOM a calităţii solicitantului;
  2. pentru reprezentanţii legali ai angajatorilor neînregistraţi la ONRC, autorizarea se face prin încărcarea în portal a următoarelor documente, pe care se aplică semnătura digitală pentru certificarea conformităţii cu originalul, şi anume: hotărârea judecătorească de înfiinţare sau alt act constitutiv, certificatul de înregistrare fiscală, actul care atestă calitatea de reprezentant legal a solicitantului;
  3. pentru împuterniciţii desemnaţi de reprezentanţii legali ai angajatorilor cu capital privat, autorizarea se face prin încărcarea în portal a următoarelor documente, pe care se aplică de către respectivii împuterniciţi semnătura digitală pentru certificarea conformităţii cu originalul, şi anume: certificat de înregistrare la ONRC sau certificatul de înregistrare fiscală, hotărârea judecătorească de înfiinţare sau alt act constitutiv, împuternicire notarială pentru solicitant sau, după caz, contractul de prestări servicii/actul adiţional la acesta din care rezultă obligaţia prestatorului, prin reprezentantul legal al acestuia, de creare a contului de acces al angajatorului în Registru;
  4. pentru împuterniciţii desemnaţi de reprezentanţii legali ai angajatorilor cu capital de stat, autorizarea se face prin încărcarea în portal a următoarelor documente, pe care se aplică semnătura digitală pentru certificarea conformităţii cu originalul, şi anume: act constitutiv, act care atestă calitatea reprezentantului legal, certificatul de înregistrare fiscală şi împuternicire semnată digital de către reprezentantul legal sau împuternicire notarială pentru solicitant;
  5. pentru reprezentanţii legali şi împuterniciţii angajatorilor prevăzuţi de Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, autorizarea se face prin încărcarea în portal a următoarelor documente, pe care se aplică semnătura digitală pentru certificarea conformităţii cu originalul, şi anume: act care atestă calitatea reprezentantului legal, certificatul de înregistrare fiscală şi actul administrativ semnat digital de către reprezentantul legal de desemnare a împuternicitului.

În cazul nerespectării condiţiilor prevăzute mai sus, precum şi în cazul în care constată inadvertenţe în documentele comunicate în vederea autorizării, Inspectoratul teritorial de muncă respinge cererea de acces la Registru, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare.

În cazul respingerii cererii de acces, angajatorii au obligaţia de a formula o nouă cerere, cu respectarea prevederilor prezentei proceduri.

În cazul în care se dorește obţinerea extraselor din Registru de către salariați sau angajatori, se va proceda după cum urmează:

Salariaţii pot obţine extrase din Registru astfel:

  1. online, prin accesarea aplicaţiei REGES-ONLINE, secţiunea „Registrul pentru Salariaţi” sau a aplicaţiei „Salariat”, de pe telefonul mobil;
  2. de la Info Kioskul amplasat la sediul inspectoratului teritorial de muncă;
  3. de la angajatori;
  4. de la inspectoratul teritorial de muncă, în situaţia în care salariatul nu are nicio posibilitate tehnică de a obţine acces la REGES-ONLINE.

Angajatorii pot obţine extrase din Registru prin accesarea aplicaţiei REGES-ONLINE, secţiunea „Registrul pentru Angajatori”.

Conform Hotărârii Guvernului nr. 295/2025, angajatorii au obligaţia de a completa şi transmite în Registru toate elementele contractelor individuale de muncă active, la data accesării Registrului, care nu se regăsesc în sistemul informatic Revisal.

Angajatorii care nu au înfiinţat şi transmis Registrul până la data intrării în vigoare a Hotărârii Guvernului nr. 295/2025 (31.03.2025) vor utiliza exclusiv REGES-ONLINE.

La data intrării în vigoare a prezentei proceduri se sistează operaţiunile de eliberare a numelui de utilizator şi parolei pentru transmiterea fişierelor generate din aplicaţia Revisal şi serviciile de recuperare informaţii în vederea refacerii bazei de date Revisal, angajatorii având posibilitatea utilizării noului sistem REGES-ONLINE.

 

Biroul de presă al ITM Arad

Atentionare

Inspectoratul Teritorial de Muncă Arad nu are competenţa legală de a aprecia calitatea serviciilor agenţilor economici care mediază angajarea în străinătate, conform Legii 156/2000 republicata.
  
Inspecția Muncii - avertisment privind munca în străinătate prin intermediul agenților de plasare forță de muncă
  
 
 
 
 

Noutati ITM

INFORMARE privind procedura de transmitere a Registrului de evidenta al salariatilor

INFORMARE privind procedura de transmitere a Registrului de evidenta al salariatilor

Registrul se completează şi se transmite prin intermediul portalului reges.inspectiamuncii.ro sau prin aplicaţii informatice proprii ale angajatorilor, conectate...

 
Examen de promovare in grad profesional

Examen de promovare in grad profesional

Rezultat selectie dosare

 
ITM Arad – 30 septembrie 2025 ultima zi de REVISAL

ITM Arad – 30 septembrie 2025 ultima zi de REVISAL

Hotărârea Guvernului nr. 295 din 27 martie 2025 a adus o serie de noutăți în ceea ce privește operarea și transmiterea modificărilor aduse elementelor contractelor...

 
INFORMARE privind Registrul General de Evidenta al Salariatilor

INFORMARE privind Registrul General de Evidenta al Salariatilor

Hotărârea Guvernului nr. 295 din 27 martie 2025 a adus o serie de noutăți în ceea ce privește operarea și transmiterea modificărilor aduse elementelor contractelor...