Info ITM ARAD

Comunicat de presa


Referitor la informațiile apărute în spațiul public cu privire la acordarea salariilor aferente lunii noiembrie pentru personalul Inspecției Muncii și al inspectoratelor teritoriale de muncă, facem următoarele precizări:

În perioada 18.04 – 17.10.2019, dl. Dantes Nicolae Bratu, inspector general de stat, a fost detașat, în funcția de secretar general al A.N.E.S., din cadrul M.M.P.S. În această perioadă, conducerea Inspecției Muncii a fost asigurată de dl. Mihail Adrian Oprescu, detașat în această funcție din funcția de inspector șef al ITM Argeș. La revenirea în funcția de inspector general de stat, domnului Dantes Nicolae Bratu i-a fost prezentată următoarea situație financiară a instituției:

  • În data de 30.08.2019, cu fila de buget nr. 4663, a fost alocată Inspecției Muncii suma de 5.703.000 lei pentru plata hotărârilor judecătorești definitive și irevocabile, restante anilor 2017-2018 și care, sub sancțiunea penală, trebuia să fie plătite. Menționăm că aceste plăți au intrat în bugetul Inspecției Muncii în două tranșe: în data de 26.09.2019, 2.986.000 de lei și, pe 28.10.2019, suma de 2.718.000 de lei, bani care au fost transferați către salariații beneficiari ai acestor hotărâri. Precizăm că, având în vedere că ordonatorul principal de credite, MMPS, a stabilit destinația clară a acestor sume, inspectorul general de stat, Dantes Nicolae Bratu, nu avea dreptul legal să schimbe destinația acestor bani pentru plată salariilor curente.

  • În data de 26.11.2019, ni s-a solicitat de către ordonatorul principal de credite, MMPS, prin Direcția Economică, să transmitem sumele necesare pentru plata salariilor aferente lunii noiembrie cu plata în decembrie. Propunerea de rectificare de buget a fost transmisă MMPS în data de 26.11.2019.

  • În data de 29.11.2019, ni s-a transmis că la rectificare urmează să primim, pentru cheltuielile de personal, suma de 8.787.000 de lei, cu recomandarea de a fi repartizați pe articole și alineate, inclusiv virări. În aceeași zi, inspectorul general de stat a luat legătura cu Direcția Economică din MMPS, informând că suma repartizată este insuficientă, fiind nevoie de o suplimentare cu suma de 3.000.000 de lei pentru plata integrală a salariilor.

  • În data de 5.12.2019, prin adresa Inspecției Muncii nr. 1356, s-a solicitat Direcției Economice, încă o dată, suplimentarea sumei cu 3.000.000 lei, necesară plății integrale a salariilor.

Menționăm că la niciuna dintre solicitările noastre enumerate mai sus, trimise MMPS, nu am primit niciun răspuns oficial, mai mult decât atât, ni s-a sugerat, de către Direcția Economică din MMPS, să plătim doar salariile nete, urmând ca sumele aferente contribuțiilor sociale să fie amânate. Inspectorul general de stat, Dantes Nicolae Bratu, și conducerea Inspecției Muncii nu au fost de acord cu această soluție propusă, fapt pentru care ne-am adresat direct ministrului muncii, prin adresele nr. 1389/12.12.2019 și 1399/13.12.2019, solicitând sprijin pentru obținerea sumelor necesare.

Suma de care dispuneam în buget, respectiv 8.787.000 lei, a fost repartizată celor 42 de inspectorate teritoriale de muncă și Inspecției Muncii, conform sumelor alocate în buget, cu precizarea că, de îndată ce vom primi restul sumei de bani de la ordonatorul principal de credite, MMPS, sumele vor fi repartizate cu celeritate inspectoratelor teritorial de muncă.

Serviciul Comunicare
13 decembrie 2019

Atentionare

Inspectoratul Teritorial de Muncă Arad nu are competenţa legală de a aprecia calitatea serviciilor agenţilor economici care mediază angajarea în străinătate, conform Legii 156/2000 republicata.
  
Inspecția Muncii - avertisment privind munca în străinătate prin intermediul agenților de plasare forță de muncă
  
 
 
 
 

Noutati ITM

Anunt achizitie publica

Anunt achizitie publica

INSPECTORATUL TERITORIAL DE MUNCĂ ARAD cu sediul în Arad, strada Episcopiei nr. 11-13, C.I.F. 12337817, anunţă iniţierea procedurii de achiziţie directă de...

 
ITM Arad – Verificari la angajatorii care desfasoara activitate in domeniul „Intretinerea si repararea autovehiculelor”

ITM Arad – Verificari la angajatorii care desfasoara activitate in domeniul „Intretinerea si repararea autovehiculelor”

În perioada 23 – 26 aprilie 2024, inspectorii de muncă din cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă Arad au efectuat acțiuni de verificare la angajatorii...

 
INFORMARE privind actiunile de supraveghere a pietii in trimestrul I al anului 2024

INFORMARE privind actiunile de supraveghere a pietii in trimestrul I al anului 2024

Inspectorii de muncă din cadrul Serviciului Control Securitate și Sănătate în Muncă – Supravegherea pieții, au efectuat pe parcursul trimestrului I al anului...

 
Anunt achizitie publica

Anunt achizitie publica

INSPECTORATUL TERITORIAL DE MUNCĂ ARAD cu sediul în Arad, strada Episcopiei nr. 11-13, C.I.F. 12337817, anunţă iniţierea procedurii de achiziţie directă de...