INFORMARE privind Registrul General de Evidenta al Salariatilor
Hotărârea Guvernului nr. 295 din 27 martie 2025 a adus o serie de noutăți în ceea ce privește operarea și transmiterea modificărilor aduse elementelor contractelor...
var admin_url = "http://itmarad.ro/wp-admin/"
Hotărârea Guvernului nr. 295 din 27 martie 2025 a adus o serie de noutăți în ceea ce privește operarea și transmiterea modificărilor aduse elementelor contractelor individuale de muncă în Registrul general de evidență a salariaților – REGES-ONLINE.
Astfel, angajatorii au obligaţia să completeze datele în Registru în ordinea cronologică a încheierii, modificării, suspendării şi încetării contractului individual de muncă.
Angajatorii care au înfiinţat sedii secundare, sucursale, agenţii, reprezentanţe sau alte asemenea unităţi fără personalitate juridică, cărora le-au delegat competenţa încadrării personalului, pot delega acestora şi competenţa completării şi transmiterii datelor în Registru, în numele angajatorului.
Dreptul şi obligaţia privind completarea şi transmiterea datelor în Registru sunt exclusiv ale angajatorului.
Completarea şi transmiterea datelor în Registru, precum şi prelucrarea acestora se realizează de către unul sau mai mulţi salariaţi, desemnaţi prin decizie scrisă de către angajatori, cu respectarea prevederilor legale privind protecţia şi confidenţialitatea datelor cu caracter personal.
Angajatorii, cu excepția instituţiilor/autorităţilor publice/alte entităţi juridice care angajează personal în baza unui contract individual de muncă, pot contracta serviciul de completare şi transmitere a datelor în Registru, prin încheierea de contracte de prestări servicii cu prestatori în domeniu, cu respectarea obligaţiilor legale privind protecţia datelor cu caracter personal.
Prestatorii prevăzuţi mai sus nu pot subcontracta serviciile de completare şi transmitere a datelor în Registru încredinţate de angajator.
Registrul se înfiinţează în formă electronică, se completează şi se transmite pe platforma informatică pusă la dispoziţie de Inspecţia Muncii.
Angajatorii au obligația să completeze şi să transmită în Registru următoarele date, fără a avea caracter limitativ:
Reamintim angajatorilor că au obligația de a se înregistra în Registru ONLINE în termen de 6 luni de la data intrării în vigoare a HG nr. 295 / 2025, respectiv până la data de 30.09.2025.
Subliniem totodată că Inspecţia Muncii, în calitate de operator de date cu caracter personal, administrează baza de date cu respectarea prevederilor legale privind protecţia datelor cu caracter personal, fără a putea interveni asupra datelor care, potrivit legii, sunt completate exclusiv de către angajatori.
Biroul de presă al ITM Arad