Inspectoratul Teritorial de Muncă Arad informează angajatorii, că începând cu data de 27 decembrie 2020, a intrat în vigoare Legea nr. 298 / 2020, care aduce modificări și completări Codului Muncii.
Conform noilor reglementări, contractul individual de muncă poate fi suspendat din inițiativa angajatorului și în situația suspendării temporare a activității și / sau a reducerii acesteia, ca urmare a decretării stării de asediu sau a stării de urgență.
Salariații afectați de activitatea redusă sau întreruptă, care au contractul individual de muncă suspendat, beneficiază de o indemnizație plătită din bugetul asigurărilor pentru șomaj, în cuantum de 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat, pe toată durata menținerii stării de asediu sau stării de urgență, după caz.
Dacă bugetul angajatorului destinat plății cheltuielilor de personal permite, această indemnizație poate fi suplimentată de către angajator, cu sume reprezentând diferența de până la minimum 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat.
În cazul în care un angajat are încheiate mai multe contracte individuale de muncă, din care cel puțin unul cu normă întreagă este activ, acesta nu va beneficia de indemnizație, iar în situația în care toate sunt suspendate, angajatul poate opta să beneficieze de indemnizația aferentă contractului individual de muncă cu drepturile salariale cele mai avantajoase.
Atragem atenția angajatorilor, că începând cu data intrării în vigoare a acestor reglementări, desființarea locurilor de muncă ocupate de persoanele ale căror contracte individuale de muncă au fost suspendate ca urmare a decretării stării de asediu, a stării de urgență sau pentru motive de ordin economic, tehnologic, structural sau similare este interzisă pe o perioadă cel puțin egală cu perioada suspendării pentru care au beneficiat de plata indemnizațiilor.
Nerespectarea dispozițiilor expuse mai sus se sancționează cu returnarea sumelor primite cu titlu de indemnizație.
În perioada 05 decembrie – 13 decembrie 2024, inspectorii de muncă din cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă Arad au efectuat verificări la centrele rezidențiale...
Inspectoratul Teritorial de Muncă Arad, reamintește angajatorilor despre obligația de a completa și transmite în registrul general de evidență al salariaților...
În perioada 27 – 29.11.2024 inspectorii de muncă din cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă Arad au efectuat verificări cu privire la condițiile de funcționare...
În perioada 14.11.2024 – 22.11.2024, inspectorii de muncă din cadrul ITM Arad au desfășurat acțiuni de control la angajatorii care desfășoară activități...