Lipsa autorizatiei de functionare sanctionata de ITM
ITM ARAD > Noutati > Lipsa autorizatiei de functionare sanctionata de ITM
În vederea asigurării condiţiilor de securitate şi sănătate în muncă şi pentru prevenirea accidentelor şi a bolilor profesionale, angajatorii au obligaţia să obţină autorizaţia de funcţionare din punct de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă, înainte de începerea oricărei activităţi.
Nu se autorizează de catre inspectoratul teritorial de munca entitatile pentru care autorizarea funcţionării, inclusiv din punctul de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă, se efectuează la Registrul Comerţului (societăţile comerciale, societăţile şi companiile naţionale, grupurile de interes economic, grupurile europene de interes economic, regiile autonome şi organizaţiile cooperatiste, sucursalele înfiinţate de acestea, precum şi alte persoane juridice care se înregistrează în registrul comerţului, persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi a întreprinderile familiale). Restul entitatilor (de exemplu institutiile publice, unitatile de invatamant, organizatiile non-guvernamentale, asociatii sportive, birouri notariale, cabinet de contabilitate, alte tipuri de entitati cum ar fi CAR, composesorat etc.) se autorizeaza din punct de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă de către ITM.
Asumarea, de către angajator, a responsabilităţii privind legalitatea desfăşurării activităţii din punct de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă se face pentru activităţile care se desfăşoară la sediul social, la sediile secundare sau în afara acestora.
În vederea autorizării din punct de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă, angajatorul are obligaţia să depună documente justificative la inspectoratul teritorial de muncă pe raza căruia îşi desfăşoară activitatea
Termenul de eliberare a certificatului constatator/autorizatie de catre ITM este de 5 zile lucrătoare, calculat de la data înregistrării cererii.
Certificatul constatator, emis în baza declaraţiei pe propria răspundere, dă dreptul angajatorilor să desfăşoare numai activităţile pentru care au obţinut certificatul.
În cazul în care, în cadrul controalelor, se constată încălcări ale prevederilor legale din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, inspectorul de muncă poate dispune sistarea activităţii angajatorului. Acesta isi poate relua activitatea numai după ce demonstrează că a remediat deficienţele care au condus la sistarea activităţii şi a obţinut autorizarea.
Până la ora actuală, sunt înregistrate 894 de autorizatii de funcţionare din punct de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă. Sancțiunea pentru lipsa autorizaţiei de funcţionare din punctul de vedere al securităţii şi sănătăţii în munca, înainte de începerea oricărei activităţi, este de la 5.000 la 10.000 lei.
Astfel cum am precizat și în comunicatul anterior, inspectorii de muncă din cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă Arad continuă și în această lună...
Inspectoratul Teritorial de Muncă Arad, aduce la cunoștința angajatorilor, angajaților și lucrătorilor că în conformitate cu dispozițiile Codului Muncii,...
În perioada 31 octombrie – 8 noiembrie, inspectorii de muncă din cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă Arad au verificat modul de respectare de către...
Luna octombrie reprezintă în fiecare an o perioadă deosebit de importantă în ceea ce privește activitatea de securitate și sănătate în muncă.
Prin urmare,...