ITM ARAD > Noutati > Registrul general de evidenta al salariatilor
Inspectoratul Teritorial de Muncă Arad, reamintește angajatorilor despre obligația de a completa și transmite în registrul general de evidență al salariaților a elementelor raportului de muncă, în termenul prevăzut de lege.
Astfel, conform dispozițiilor HG nr. 905/2017, au obligația de a transmite date în registru următoarele categorii de angajatori:
a) persoane fizice sau juridice de drept privat, indiferent dacă au sau nu statutul de utilitate publică;
b) instituţii/autorităţi publice/alte entităţi juridice care angajează personal în baza unui contract individual de muncă.
(1) Registrul se întocmeşte în formă electronică.
(2) Angajatorii prevăzuţi mai sus completează registrul în ordinea angajării persoanelor, cu următoarele date, fără a avea caracter limitativ:
a) datele de identificare ale angajatorului persoană fizică sau juridică de drept privat, respectiv instituţie/autoritate publică/altă entitate juridică care angajează personal în baza unui contract individual de muncă, cum ar fi: denumire, cod unic de identificare – CUI, codul de identificare fiscală – CIF, sediul social şi numele şi prenumele reprezentantului legal – pentru persoanele juridice, respectiv: numele, prenumele, codul numeric personal – CNP, domiciliul – pentru persoanele fizice;
b) datele de identificare ale salariaţilor, cum ar fi: numele, prenumele, codul numeric personal – CNP, cetăţenia şi ţara de provenienţă – Uniunea Europeană – UE, non-UE, Spaţiul Economic European – SEE;
c) data încheierii contractului individual de muncă şi data începerii activităţii;
d) funcţia/ocupaţia conform specificaţiei Clasificării ocupaţiilor din România (COR) sau altor acte normative;
e) tipul contractului individual de muncă;
f) durata contractului individual de muncă, respectiv nedeterminată/determinată;
g) durata timpului de muncă şi repartizarea acestuia, în cazul contractelor individuale de muncă cu timp parţial;
h) salariul de bază lunar brut, indemnizaţiile, sporurile, precum şi alte adaosuri, astfel cum sunt prevăzute în contractul individual de muncă sau, după caz, în contractul colectiv de muncă;
i) datele de identificare ale utilizatorului, în cazul contractelor de muncă temporară;
j) data transferului astfel cum este prevăzut la art. 506 din OUG nr. 57/2019 – Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi datele de identificare ale angajatorului la care se face transferul;
k) data preluării prin transfer, astfel cum este prevăzut la art. 506 din OUG nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, şi art. 32 din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi datele de identificare ale angajatorului de la care se face transferul;
l) data la care începe şi data la care încetează detaşarea, precum şi datele de identificare ale angajatorului la care se face detaşarea;
m) data la care începe şi data la care încetează detaşarea transnaţională, definită de Legea nr. 16/2017 – privind detaşarea salariaţilor în cadrul prestării de servicii transnaţionale, statul în care urmează să se realizeze detaşarea transnaţională, denumirea beneficiarului/utilizatorului la care urmează să presteze activitatea salariatul detaşat, precum şi natura acestei activităţi;
n) data la care începe şi data la care încetează detaşarea pe teritoriul unui stat care nu este membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European, statul în care urmează să se realizeze detaşarea, denumirea beneficiarului/utilizatorului la care urmează să presteze activitatea salariatul detaşat, precum şi natura acestei activităţi;
o) perioada, cauzele de suspendare şi data încetării suspendării contractului individual de muncă, cu excepţia cazurilor de suspendare în baza certificatelor medicale;
p) data şi temeiul legal al încetării contractului individual de muncă.
Datele în registru se completează şi se transmit on-line pe portalul Inspecţiei Muncii.
Angajatorii sau, după caz, prestatorii de servicii au obligaţia de a transmite datele în registru la inspectoratul teritorial de muncă în a cărui rază teritorială se află sediul/domiciliul angajatorului, cel târziu în ziua anterioară începerii activităţii de către primul salariat.
În perioada 05 decembrie – 13 decembrie 2024, inspectorii de muncă din cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă Arad au efectuat verificări la centrele rezidențiale...
Inspectoratul Teritorial de Muncă Arad, reamintește angajatorilor despre obligația de a completa și transmite în registrul general de evidență al salariaților...
În perioada 27 – 29.11.2024 inspectorii de muncă din cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă Arad au efectuat verificări cu privire la condițiile de funcționare...
În perioada 14.11.2024 – 22.11.2024, inspectorii de muncă din cadrul ITM Arad au desfășurat acțiuni de control la angajatorii care desfășoară activități...