Info ITM ARAD

Informaţii de interes public


Lista cu documentele care pot fi puse la dispoziţia cetăţeanului în baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public

În baza prevederilor art. 5 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, informaţiile de interes public care se furnizează din oficiu sunt:

1. Actele normative care reglementează organizarea şi funcţionarea autorităţii sau instituţiei publice;
2. Structura organizatorică, atribuţiile departamentelor, programul de funcţionare, programul de audienţe al autorităţii sau instituţiei publice;
3. Numele şi prenumele persoanelor din conducerea autorităţii sau a instituţiei publice şi ale funcţionarului responsabil cu difuzarea informaţiilor publice;
4. Coordonatele de contact ale autorităţii sau instituţiei publice, respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail şi adresa paginii de Internet;
5. Sursele financiare, bugetul şi bilanţul contabil;
6. Programele şi strategiile proprii;
7. Lista cuprinzând documentele de interes public:
a) Rapoarte de sinteză trimestriale;
b) Sinteza rezultatelor controalelor /lunar,
c) Situaţia contractelor individuale de muncă /lunar;
d) Rapoartele sinteză privind rezultatele obţinute în cadrul Campaniei Naţionale privind identificarea şi combaterea cazurilor fără forme legale / de câte ori este cazul;
e) Raportul anual al activităţii de audit public intern.
8. Lista cuprinzând categoriile de documente produse şi/sau gestionate, potrivit legii:
a) Lista societăţilor înregistrate ca agenţi de ocupare a forţei de muncă;
b) Lista agenţilor de ocupare a forţei de muncă ce nu mai desfăşoară activitate.
9. Modalităţile de contestare a deciziei autorităţii sau a instituţiei publice în situaţia în care persoana se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate.

 În baza prevederilor art. 6 alin.1 din acelaşi act normativ, informaţiile de interes public care se furnizează la cerere sunt:

1. Instrucțiuni ale inspectorului șef;
2. Lista angajatorilor aflaţi în evidenţa ITM;
3. Documentele necesare luării în evidenţă fa ITM a angajatorifor;
4. Lista angajatorilor care au primit aprobare pentru păstrarea şî completarea carnetelor de muncă la sediu;
5. Metodologia de lucru pentru obţinerea aprobării de păstrare şi completare a carnetelor de muncă pentru angajatorii care solicită acest lucru;
6. Documentele necesare pentru înregistrarea contractelor individuale de muncă, respectiv modificarea, suspendarea şi încetarea acestora.
7. Numărul carnetelor de muncă aflate în gestiunea ITM;
8. Autorizaţia de protecţia muncii – numai informaţii cu privire existenţa sau nu a autorizaţiei;
9. Situatia statistică a accidentelor de muncă;
10. Numărul sesizărilor penale făcute în condiţiile legii de ITM;
11. Numărul proceselor verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor;
12. Procesele verbale de cercetare a accidentelor de muncă – numai persoanelor implicate în cercetare, inclusiv ascendenţilor sau descendenţilor victimei, în cazul în care victima a decedat, respectiv instituţii ale statului, societăţi de asigurare;
13. Lista agenţilor economici autorizaţi (toxice, explozive, fitosanitare);
14. Lista persoanelor fizice şi juridice abilitate să desfăşoare activităţi de protecţia muncii;
15. Raportul desfăşurării Săptămânii Europene;
16. Materiale informative (ghiduri, pliante, broşuri, etc,) în domeniul de activitate în măsura în care institutia deţine astfel de documente;
17. Informaţii privind nivelurile taxelor care se plătesc, în condiţiile legii, pentru serviciile prestate de ITM;
18. Numărul sesizărilor primite spre soluţionare;
19. Relaţiile de colaborare sau parteneriat cu autorităţile publice din ţară sau străinătate;
20. Numărul posturilor vacante.
21. Certificate/adeverinţe în condiţiile Ordonanţei Guvernului nr. 33/2002.

ANEXA 1,

LISTA DOCUMENTELOR CARE CONŢIN INFORMAŢII DE INTERES PUBLIC CONFORM ART. 5- LIT. G, DIN LEGEA NR. 544/2001

  1. Actele normative care reglementează organizarea şi funcţionarea Inspecţiei Muncii
  2. Atribuţiile compartimentelor
  3. Bilanţul contabil
  4. Bugetul de venituri şi cheltuieli
  5. Cont de rezultat patrimonial
  6. Cont execuţie cheltuieli
  7. Cont execuţie venituri
  8. Comunicate de presă
  9. Dosarele achiziţiilor publice
  10. Informaţii privind nivelurile tarifelor care se plătesc., in condiţiile legii; pentru serviciile prestate de Inspectoratele teritoriale de muncă
  11. Materiale de informare (ghiduri^ pliant^ broşuri, etc.)
  12. Metodologia de lucru pentru înregistrarea la inspectoratul teritorial de muncă a agenţilor de ocupare a forţei de muncă în străinătate in conformitate cu prevederile art. 9 e din O.G. nr. 43/2002 pentru modificarea Legii nr. 156/2000 privind protecţia cetăţenilor români care lucrează in străinătate
  13. Programe si strategii
  14. Programul anual de achiziţii
  15. Programul Cadru Anual de Acţiuni al Inspecţiei Muncii
  16. Protocoale de colaborare cu diferite autorităţi şi instituţii publice
  17. Raportul Anual de Activitate al Inspecţiei Muncii
  18. Rapoarte privind accidentele de muncă (la nivel naţional., pe judeţe; pe domenii principale de activitate conform domeniilor din CAEN, conform variabilelor ESAW),
  19. Situaţii privind angajatorii care au detaşat salariaţi pe teritoriul României^
  20. Sinteza rezultatelor controalelor privind depistarea şi combaterea muncii, n edec la rate,
  21. Sinteza rezultatelor controalelor privind aplicarea prevederilor art.260 alin.l din Codul Muncii, republicat cu modificările si completările ulterioare
  22. Sinteza rezultatelor obţinute in cadrul Campaniilor Naţionale
  23. Sinteza rezultatelor controalelor privind respectarea unor legi speciale: Legea nr. 108/1999,, republicată modificată si completată, Legea nr.156/2000, OUG nr.56/2007 modificată si completată, Legea nr. 344/2006,HG104/2007, Legea nr. 202/2002 republicată, OUG nr.96/2003 modificată si completata, HG nr. 500/2011 modificată si completată, Legea nr. 52/2011)
  24. Evidenţa petiţiilor adresate Inspecţiei Muncii,
  25. Evidenţa solicitărilor de informaţii de interes public in baza Legii nr. 544/2001,
  26. Situaţii privind detaşarea salariaţilor in cadrul prestării de servicii transnaţionale pe teritoriul României;
  27. Situaţii privind persoanele mediate si angajate in străinătate , conform anexei nr.2 din HG nr. 384/200
  28. Indicatori specifici de evaluare in domeniul relaţiilor de muncă
  29. Indicatorii sociali de performanţă in domeniul securităţii şi sănătăţii in muncă: numărul unităţilor controlate, numărul controalelor efectuate, numărul total al sancţiunilor contravenţionale aplicate, valoarea sancţiunilor aplicate, numărul propunerilor de urmărire penală înaintate instituţiilor competente, numărul de unităţi a căror activitate a fost sistată
  30. Lista societăţiilor comerciale Înregistrate la inspectoratele teritoriale de muncă in baza art. 9 lit. e din Legea nr. 156/2000, modificată şi completată.
  31. Date extrase Registrul General de Evidenţă a Salariaţilor in format electronic
  32. Tematici de control
  33. Structura organizatorică a Inspecţiei Muncii
  34. Date privind domeniul de activitate al Inspecţiei Muncii

 ANEXA 2.

LISTA CUPRINZÂND CATEGORIILE DE DOCUMENTE PRODUSE ŞI/SAU GESTIONATE, POTRIVIT  LEGII, DE INSPECŢIA MUNCII CONFORM ART. 5, LIT. H DIN LEGEA NR. 544/2001

Pages: 1 2

Atentionare

Inspectoratul Teritorial de Muncă Arad nu are competenţa legală de a aprecia calitatea serviciilor agenţilor economici care mediază angajarea în străinătate, conform Legii 156/2000 republicata.
  
Inspecția Muncii - avertisment privind munca în străinătate prin intermediul agenților de plasare forță de muncă
  
 
 
 
 

Noutati ITM

ITM ARAD – Actiune de informare si constientizare a angajatorilor si salariatilor cu privire la eliberarea adeverintelor de vechime

ITM ARAD – Actiune de informare si constientizare a angajatorilor si salariatilor cu privire la eliberarea adeverintelor de vechime

Începând cu data de 11.10.2024, inspectorii de muncă din cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă Arad au demarat o acțiune de informare și conștientizare...

 
24.10.2024 – ora 12:00 – ITM Arad si Serviciul pentru Imigrari Arad – intalnire cu angajatorii si angajatii din Arad

24.10.2024 – ora 12:00 – ITM Arad si Serviciul pentru Imigrari Arad – intalnire cu angajatorii si angajatii din Arad

Joi, 24.10.2024, începând cu ora 12:00, va avea loc o nouă întâlnire cu angajatorii și angajaţii din municipiul Arad. Întâlnirea va avea loc la sediul Rectoratului...

 
INFORMARE privind actiunile de supraveghere a pietii in trimestrul III al anului 2024

INFORMARE privind actiunile de supraveghere a pietii in trimestrul III al anului 2024

Inspectorii de muncă din cadrul Serviciului Control Securitate și Sănătate în Muncă – Supravegherea pieții, au efectuat pe parcursul trimestrului III al...

 
ITM ARAD – Verificari la angajatorii care desfasoară activitate in domeniul „Spalare si curatare a articolelor textile si a produselor din blana” precum si „Activitati de intretinere corporala”

ITM ARAD – Verificari la angajatorii care desfasoară activitate in domeniul „Spalare si curatare a articolelor textile si a produselor din blana” precum si „Activitati de intretinere corporala”

În perioada 08 – 11 octombrie 2024, inspectorii de muncă din cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă Arad au efectuat acțiuni de verificare la angajatorii...